Poznawcze problemy ewaluacji ćwiczeń ochrony ludności
- Dodaj recenzję:
- 2226
- Producent: Szkoła Główna Służby Pożarniczej
- Autor: Tomasz Zwęgliński
-
- Cena netto: 113,33 zł 119,00 zł
Poznawcze problemy ewaluacji ćwiczeń ochrony ludności
rok wydania: 2023
ISBN: 978-83-966806-7-9
liczba stron: 512
oprawa: miękka
format: B5
Opis
Wyniki prac przedstawionych w monografii (...) dostarczają konkretnych, mierzalnych wartości wskaźników i kryteriów ewaluacyjnych, dających podstawę do trafnej i rzetelnej oceny zdolności systemu ochrony ludności. Z zastosowaniem zaproponowanych metod i technik analitycznych (...) można odpowiadać na pytania ewaluacyjne, dotyczące zidentyfikowanych luk systemowych i wynikających z nich potrzeb, które nurtują praktyków systemu ochrony ludności. Jedną z mocnych stron teorii jest transparentność zaproponowanego procesu ewaluacji, która daje możliwość jego powtórzenia, w celu dalszej weryfikacji i walidacji osiągniętych wyników i sformułowanych na ich podstawie wniosków w trybie kolejnych ćwiczeń. Niewątpliwie przedstawione wnioski z badań (...) stanowią udowodnioną naukowo spójną logicznie prezentację osiągnięć autora monografii. Niosą duży ładunek nowości naukowej zarówno w sferze teoretycznej, jak i praktycznej potwierdzającej dobrze skonstruowaną teorię.
(z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Wolanina dr. h. c. profesora emeritiusa Szkoły Głównej Służby Pożarniczej)
Spis treści
Wprowadzenie
I. Diagnoza
1.1. Ustalenia terminologiczne
1.2. Sytuacja problemowa
1.3. Planowanie cywilne a potrzeba organizacji ćwiczeń
1.4. Podstawy realizacji ćwiczeń
1.5. Ewaluacja ćwiczeń w źródłach zagranicznych
1.6. Stan formalnoprawny ewaluacji ćwiczeń w Polsce
1.6.1. System zarządzania kryzysowego
1.6.2. Obrona Cywilna Kraju
1.6.3. Krajowy system ratowniczo-gaśniczy
1.6.4. Państwowe Ratownictwo Medyczne i system powiadamiania ratunkowego
1.6.5. Policja
II. Prognoza
2.1. Taksonomia funkcji ochrony ludności
2.1.1. Przygotowawczy obszar funkcjonalny
2.1.2. Operacyjny obszar funkcjonalny
2.1.3. Wspólny obszar funkcjonalny
2.1.4. Luki systemowe i potrzeby
2.2. Racjonalna ewaluacja ćwiczeń
2.2.1. Teoria ewaluacji a badania naukowe
2.2.2. Ewaluacja jako instrument doskonalenia i rozwoju
2.2.3. Cykl ewaluacyjny
2.2.4. Ewaluatorzy
2.3. Ewaluacja jako proces
2.3.1. Dane
2.3.2. Analiza
2.3.3. Wnioskowanie
2.4. Ewaluacja jako produkt
III. Walidacja teorii
3.1. Model zastosowania taksonomii funkcji
3.2. Ewaluacja niepewności wskaźników efektywności
3.3. Ewaluacja zdolności ochrony ludności
Wnioski i uogólnienia
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załączniki